BMW SERVICE INCLUSIVE AVTALE (BSI).
GYLDIGHET.
Avtalen gjelder fra bilens førstegangs registreringsdato
(garantistartdato), og opphører så snart den avtalte tiden
(antall år) eller kjørelengden (antall km) er nådd (avhengig av det som kommer først). Kjørelengde registreres hver gang bilen er inne på et autorisert BMW verksted.
Grensene for både antall år og kjørelengde er absolutte, det betyr at avtalen ikke omhandler noen form for forpliktelse om et minste antall servicer som vil bli dekket.
Husk at BMW har tilstandsbasert service, det vil derfor ikke være mulig å gi noe forhåndsvarsel om når avtalen går ut. Vi oppfordrer kunder med BSI-avtale til å følge med på om en avtale er i ferd med å gå ut, og eventuelt kontakte sin BMW sevicepartner for å kjøpe en forlengelse hvis det er ønskelig.
En avtale kan oppdateres til lengre kjørelengde, flere år og/eller større omfang. Se også punktet under om forlengelse.
Har avtalen gått ut er det mulig å fornye / forlenge med prisen tilsvarende mellomlegget mellom opprinnelig og ny avtale i opptil ni måneder etter at avtalen opphørte. En forlengelse må også legges inn før servicen skal utføres for å få dekket servicen på avtalen.
FORLENGELSE.
Det er ikke mulig å endre til en avtale med lavere verdi enn den opprinnelige avtalen. Din BMW Servicepartner vil være behjelpelig med å forlenge eller oppgradere en BSI-avtale.
GJENNOMFØRING.
En service kan ikke gjennomføres på BSI-avtalen før ser-viceintervall-indikatoren for den tilstandsbaserte servicen lyser gult på kombiinstrumentet. Men hvis bilen først kommer inn med gult varsel for én tilstandsbasert service (f.eks. olje- service), og det er mindre enn 5000 km igjen til en annen service (f.eks. kjøretøykontroll) skal utføres, så kan kjøretøy-kontroll-servicen utføres samtidig. For service som teller ned på tid, f.eks. skifte av bremsevæske, kan den kombineres med en annen service hvis varselet for servicen lyser guit eller hvis det er mindre enn 10 uker igjen til den skal utføres.
Hvis det kommer opp varsel for lavt oljenivå (”Motoroljenivå under minimum, fyll på en liter olje”) så kan en liter olje dekkes på BSI-avtalen selv om bilen ikke varsler for annen service.
For å få en service dekket på BSI må det være en aktiv avtale på bilen.
Kjøper er ansvarlig for at service gjennomføres iht. overnevnte punkter.
OMFANG.
Avtalens omfang er i forhold til kjøpers valgte serviceavtale, BMW Service Inclusive eller BMW Service Inclusive Plus.
Avtalen gjelder ikke for:
- Skade på lakk, karosseri, støtfangere og lister.
- Skade på innvendige deler / detaljer (interiør, seter, dørtrekk, armlener og håndtak).
- Skadet glass (ruter, speil og frontlykter).
- Startbatterier.
- Støy (vind, pipetoner og raslende lyder) som ikke kan knyttes direkte til en defekt del.
- Lukt.
- Forbruksvarer (spylervæske og tilsetninger som f.eks. AdBlue).
- Drivstoff, forurensninger i drivstoffsystemet og følgeskader.
- Reparasjoner på kjøretøyet som er eierens / brukerens ansvar. (Motorskader på grunn av manglende oljeskift, overkjørte serviceintervall og deltagelse i fartsløp eller kjøring på bane).
- Dekk, avbalanseringslodd og skader på hjul (felger).
- Endringer, modifikasjoner og justeringer (som ikke er nødvendig i forbindelse med utskifting av en del).
- Reparasjoner av uoriginalt tilbehør.