Section background color
#333333
Section text color
#FFFFFF
Image opacity
1
28px
Hei!

Fra og med 1. januar 2025 vil det ikke lenger være mulig å tegne en ny eller forlenge en utløpt serviceavtale.
Fremover kan serviceavtaler kun tegnes i forbindelse med kjøp av en ny eller brukt BMW eller MINI.
For pristilbud, send inn skjema lenger ned på siden.
Det er mange fordeler med en serviceavtale:
  • Lavere og mer forutsigbare servicekostnader
  • Din bilgaranti opprettholdes
  • Komplett servicehistorikk
  • Kun BMW originaldeler
  • Servicen gjennomføres av autorisert tekniker som er spesialist på din BMW.
  • Verdien av din bil ved salg, kan opprettholdes.
  • Historikken blir tatt hånd om og dokumentert av en autorisert BMW-servicepartner.
BMW Service
OM BMW SERVICE INCLUSIVE.
Ønsker du å tegne en serviceavtale, eller få mer informasjon? Send inn skjemaet nedenfor så sender vi deg priser.
Velg her: 
Settings
KONTAKT
Settings
Color scheme
light
Primary color
#1C69D4
Extra classes
tab-style2 toggle-style3 toggle-square headerbtn-full-height form-with-bg form-no-margins toggle-style2 brand-bmw no-logo no-header btn-caption-caps toggle-side-panel with-page-transitions
Header style
light
Header bottom line
Car logo 1
Car logo 2
Car logo 3
Accent color
#1C69D4
Call button number
Call button shape
radius
Call button style
gradient
Buttons color
#F2F2F2
Buttons shape
radius
Buttons style
flat
Buttons caption color
Buttons with icons
yes
Buttons icons color
primary
Submit button color
primary
Submit button shape
radius
Submit button style
flat
Inline buttons color
#4d4d4d
Inline buttons shape
radius
Inline buttons style
flat
Back subheader style
#F2F2F2
Back icon bgcolor
Back icon shape
radius
Inline labels in forms
no
Autopost form
off
Receipt style
simple
Unsubscribe block
on
Unsubscribe title
Avmelding?
Unsubscribe content
Ønsker du ikke å motta SMS fra oss?
Du vil ikke lenger motta SMS fra oss hverken på innkallinger på service eller EU-kontroll, eller andre markedsrelaterte kampanjer og kundearrangement.
Send SMS BavariaN STOPP til 2173
BMW Service
OM BMW SERVICE INCLUSIVE.
NYT KJØREGLEDEN. RESTEN ORDNER VI.
FULL FORUTSIGBARHET. FULL FLEKSIBILITET. FULL SERVICE.

BMW Service Inclusive er en servicepakke som dekker normale servicer slik de fremkommer på bilens serviceindikator.

BMW Service Inclusive Plus består av det samme omfanget for vedlikehold som BMW Service Inclusive og inkluderer i tillegg slitedelsreparasjoner.

Serviceavtalen følger bilen. Det betyr at du får servicehistorikk fra en autorisert BMW servicepartner i tillegg til at en eventuell ny eier får gleden av det som gjenstår av avtalen. Du kan forlenge eller oppgradere den avtalen du velger.
NÅR BØR JEG TEGNE EN SERVICEAVTALE?
Det er lurt å tegne serviceavtalen ved kjøp av bilen eller frem til første service skal utføres. Da får du størst utbytte av avtalen. Du kan inngå avtalen senere, men tidligere betalte servicer blir ikke refundert.
NÅR TRENGER MIN BMW SERVICE?
BMW benytter seg av «tilstandsbasert service», det betyr at du unngår unødige servicebesøk og kun har bilen på service når det faktisk er nødvendig. Din BMW registrerer automatisk all relevant in-formasjon, som for eksempel antall start og stopp, utetemperatur og oljetemperatur. Når grenseverdi-ene nærmer seg, varsler bilen deg, via kombiinstrumentet i bilen, at det snart er tid for service. For biler produsert fra og med juli 2013 vil bilen automatisk sende melding til selgende forhand-ler* om forestående service. Denne funksjonen kalles BMW Teleservice, og gjør at verkstedet kan planlegge servicen og avtale en passende tid med bileier før tidspunktet for service er overskredet.
HVOR SER JEG SERVICEVARSLINGEN?
Servicevarslingen kan sees i bilens kombiinstrument som et symbol i det tenningen settes på, der står det også gjenstående kjørelengde eller tid før servicen må utføres. Når tid for service nærmer seg blir symbolet for servicevarsling gult. Hvis tidspunktet er nådd eller overskredet endrer fargen på symbolet seg til rød. Disse symbolene har litt forskjellig design i de ulike bilmodellene. Dette kan du se i bilens instruksjonsbok.
BMW SERVICE INCLUSIVE AVTALE (BSI).
GYLDIGHET.
Avtalen gjelder fra bilens førstegangs registreringsdato
(garantistartdato), og opphører så snart den avtalte tiden
(antall år) eller kjørelengden (antall km) er nådd (avhengig av det som kommer først). Kjørelengde registreres hver gang bilen er inne på et autorisert BMW verksted.

Grensene for både antall år og kjørelengde er absolutte, det betyr at avtalen ikke omhandler noen form for forpliktelse om et minste antall servicer som vil bli dekket.

Husk at BMW har tilstandsbasert service, det vil derfor ikke være mulig å gi noe forhåndsvarsel om når avtalen går ut. Vi oppfordrer kunder med BSI-avtale til å følge med på om en avtale er i ferd med å gå ut, og eventuelt kontakte sin BMW sevicepartner for å kjøpe en forlengelse hvis det er ønskelig.

En avtale kan oppdateres til lengre kjørelengde, flere år og/eller større omfang. Se også punktet under om forlengelse.

Har avtalen gått ut er det mulig å fornye / forlenge med prisen tilsvarende mellomlegget mellom opprinnelig og ny avtale i opptil ni måneder etter at avtalen opphørte. En forlengelse må også legges inn før servicen skal utføres for å få dekket servicen på avtalen.

FORLENGELSE.
Det er ikke mulig å endre til en avtale med lavere verdi enn den opprinnelige avtalen. Din BMW Servicepartner vil være behjelpelig med å forlenge eller oppgradere en BSI-avtale.

GJENNOMFØRING.
En service kan ikke gjennomføres på BSI-avtalen før ser-viceintervall-indikatoren for den tilstandsbaserte servicen lyser gult på kombiinstrumentet. Men hvis bilen først kommer inn med gult varsel for én tilstandsbasert service (f.eks. olje- service), og det er mindre enn 5000 km igjen til en annen service (f.eks. kjøretøykontroll) skal utføres, så kan kjøretøy-kontroll-servicen utføres samtidig. For service som teller ned på tid, f.eks. skifte av bremsevæske, kan den kombineres med en annen service hvis varselet for servicen lyser guit eller hvis det er mindre enn 10 uker igjen til den skal utføres.

Hvis det kommer opp varsel for lavt oljenivå (”Motoroljenivå under minimum, fyll på en liter olje”) så kan en liter olje dekkes på BSI-avtalen selv om bilen ikke varsler for annen service.
For å få en service dekket på BSI må det være en aktiv avtale på bilen.

Kjøper er ansvarlig for at service gjennomføres iht. overnevnte punkter.

OMFANG.
Avtalens omfang er i forhold til kjøpers valgte serviceavtale, BMW Service Inclusive eller BMW Service Inclusive Plus.

Avtalen gjelder ikke for:
  • Skade på lakk, karosseri, støtfangere og lister.
  • Skade på innvendige deler / detaljer (interiør, seter, dørtrekk, armlener og håndtak).
  • Skadet glass (ruter, speil og frontlykter).
  • Startbatterier.
  • Støy (vind, pipetoner og raslende lyder) som ikke kan knyttes direkte til en defekt del.
  • Lukt.
  • Forbruksvarer (spylervæske og tilsetninger som f.eks. AdBlue).
  • Drivstoff, forurensninger i drivstoffsystemet og følgeskader.
  • Reparasjoner på kjøretøyet som er eierens / brukerens ansvar. (Motorskader på grunn av manglende oljeskift, overkjørte serviceintervall og deltagelse i fartsløp eller kjøring på bane).
  • Dekk, avbalanseringslodd og skader på hjul (felger).
  • Endringer, modifikasjoner og justeringer (som ikke er nødvendig i forbindelse med utskifting av en del).
  • Reparasjoner av uoriginalt tilbehør.